نقض حریم شخصی با برنامه‌های رایگان اپل
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 60416
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




بررسی های شرکت امنیتی بیت دیفندر نشان می دهد که بسیاری از برنامه های رایگان عرضه شده در فروشگاه آنلاین اپل حریم شخصی کاربران را نقض می کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشن ویک، این شرکت برنامه همراهی به نام clueful طراحی کرده است که با نصب آن بر روی آیفون و آی پد می توان به میزان نقض حریم شخصی کاربران از سوی برنامه های دیگر پی برد.

برنامه یاد شده با بررسی برنامه های همراه نصب شده بر روی گوشی  آیفون نشان می دهد که کدامیک حریم شخصی کاربر را نقض می کنند. برنامه یاد شده تاکنون عملکرد بیش از 60 هزار برنامه همراه سازگار با سیستم عامل iOS را بررسی کرده است.

البته اپل به بهانه های مختلف به تازگی این برنامه را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است. اما بیت دیفندر می گوید بررسی عملکرد برنامه های همراه آیفون را کماکان ادامه می دهد. این بررسی ها حاکیست برنامه های مختلف آیفون به فهرست تماس کاربر، اطلاعات کاربری وی در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر، میزان ذخیره باتری، اطلاعات سرویس جی پی اس و ... دسترسی پیدا می کنند.

مشکل دیگر آن است که 43 درصد از برنامه های آیفون اطلاعات کاربران را در حین نقل و انتقال رمزگذاری نمی کنند و در نتیجه اگر کاربر از شبکه های ناایمن وای – فای استفاده کند ممکن است حجم زیادی از اطلاعاتش سرقت شود.

یافته های بیت دیفندر نشان می دهد 41 درصد از برنامه های همراه آیفون اطلاعات مکانی کاربران را سرقت می کنند و 20 درصد هم به فهرست تماس کاربر دسترسی کامل خواهند داشت.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : Hadi